21 Kasım 2012 Çarşamba

Ev yapımı yüz boyası (inci minci tarifiyle)

İnciminci.com 'da ev yapımı bu yüz boyasının tarifini gördüğümden beri denemek istiyordum. Uzun zamandır aklımdaydı. Sonunda bir aktardan gıda boyası aldıktan sonra denemeye koyuldum. Tarifteki ölçüleri azaltarak şu şekilde kullandım;

  • 1/2 çay kaşığı yüz kremi
  • 1/2 çay kaşığı su
  • 1 çay kaşığı nişasta
  • Az miktarda gıda boyası

 1/2 çay kaşığı kremi alıyoruz


Bu tip işler için boş bir krem kavanozu her zaman bulunmalı :))


1 çay kaşığı nişastayı da yüz kreminin üzerine ekliyoruz




1/2 çay kaşığı suyu da ekliyoruz




Sıra geldi gıda boyasına


Ben bu gıda boyasını aktardan 2.5 TL'ye aldım, içinden çıkan miktar oldukça fazla


Ki gıda boyasının az miktarı bile oldukça güzel renk veriyor


Karıştırmaya başlıyoruz;


Veee; işte sonuç!


Not: Bu boyayı yaptıktan sonra deneme amaçlı elime sürdüm, yıkayınca tam olarak çıkmadı elimden iz kaldı gibi ama sıcak suyla tamamen çıkacağını düşünüyorum :) Yüzünüze denemeden önce elinizde vs. denemenizi öneririm.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Buraya yapacağınız her yorum önemlidir, lütfen görüşlerinizi paylaşın :)